Så er det igen tid til at overveje om netop din/jeres afdeling, leder, uddannelsesansvarlige, kollega eller lignende har gjort noget ganske særligt for din/jeres uddannelse og oplæring?
Vi opfordrer hermed til indstillinger til årets uddannelsespris 2015. Udvælgelsen blandt de indstillede foretages af FYGOs bestyrelse og uddeles på DSOG’s Forårsmøde, april, Hindsgavl.
Læs mere
På vegne af DSOG’s bestyrelse vil vi hermed indbyde medlemmer af DSOG, der i løbet af det forgangne år har præsenteret en eller flere postere ved nationale eller internationale møder eller kongresser til at deltage i Forårsmødet og Generalforsamling, fredag d. 17. april 2015.
Alle indsendte og accepterede postere vil blive vist elektronisk på årsmødet. Enkelte vil blive tilbudt at ophænge en fysisk poster. Personer, som har foretaget en mundtlig præsentation (free oral communication) er velkomne til at sætte deres abstract op som poster og indsende posteren.
Der vil være priser til de bedste postere. Priserne uddeles i samarbejde mellem Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica og DSOG.
Læs mere
På vegne af DSOG’s bestyrelse vil vi hermed indbyde medlemmer af DSOG, der i løbet af det forgangne år har forsvaret og erhvervet sig grad af Ph.d. eller Dr.med., til at deltage i forårets årsmøde og generalforsamling, fredag d. 17. april 2015.
Der vil blive anledning til en kort præsentation af projektet, hvorefter Generalforsamlingen traditionen tro vil kåre det bedste oplæg.
Læs mere
Husk, at du via din smartphone har adgang til samtlige 157 gynækologiske og obstetriske guidelines på DSOG.dk.
DSOG.dk har mere end 10.000 besøg om ugen og heraf er 8% via smartphone. Over 40% af alle besøg er rettet mod vore guidelines. At vore medlemmer ofte anvender guidelines i vagten ses tydeligt, idet 30% af sidens besøg sker i tidsrummet fra 23:00 - 05:00.
Læs mere
DSOG’s Arbejdsmiljøpris tilegnes en kollega eller en afdeling, som har gjort en forskel for det psykiske og/eller fysiske arbejdsmiljø på afdelingen eller i klinikken.
Indstillinger kan foretages af alle læger ansat indenfor specialet gynækologi og obstetrik. Ved indstilling af enkeltpersoner eller en afdeling vil der ved vurdering blive lagt vægt på hvilke særlige tiltag, mål, udførelse og engagement den/de indstillede har gennemført mhp at forbedre arbejdsmiljøet. Desuden vægtes om indstillingen er foretaget af mere en én person.
Læs mere
EBCOG has, with the valuable help of ENTOG, embarked upon an exciting new pilot project, to encourage mobility of trainees in obstetrics and gynaecology in Europe. EBCOG hopes the project will also serve to increase harmonisation of training in obstetrics and gynaecology in its member countries.
EBCOG has awarded three yearly individual fellowhips since 2011, worth 3000 euro each, to trainees to spend a three-month period in a foreign training centre, recognised by EBCOG.
Application for the 2015 fellowships is now open. Click here to get more information
Læs mere
Hermed et forslag til ny, opdateret kodevejledning til benyttelse i forbindelse med urogynækologisk diagnostik og indgreb. I kodevejledningen indgår en række forslag til nye diagnose og indgrebskoder.
Læs mere
Dansk Selskab for Vulvalidelser inviterer til en spændende eftermiddag i selskab med den amerikanske dermatolog og vulvaekspert, Lynette Margesson med emnet: Vulva Disease - What do we know?
Arrangementet foregår i samarbejde med Roskilde Dermatologisk afd, tirsdag den 13. jan 2015 kl. 15.30 Auditoriet i bygn. 24, Roskilde Hospital.
For mere information om foredrag og tilmelding til mødet: www.dsvl.dk
Læs mere
Samarbejdspartnere: Hovedkursusleder. DSOG’s Undervisningsudvalg. Delkursusleder på samme kursus samt andre delkursusledere og undervisere.
Ansvarsområde: Planlægning, afvikling og evaluering af det specialespecifikke teoretiske kursus ”Antepartal obstetrik”. Løbende justering i forhold til indhold, metode og pædagogik.
Læs mere
Obstetrisk Guidelinemøde (Sandbjergmødet) afholdes 22.-24. januar 2015, mens Føto-Sandbjerg afholdes 21.-22. januar 2015. Se program og oplæg til guidelines.
Mødet er nu fuldt besat. Derudover er der ikke plads til flere på ventelisten. Såfremt man er blevet forhindret i at deltage kan man få refunderet sit gebyr frem til 20. december 2014. De der allerede er tilmeldt ventelisten vil få besked om de har fået en plads senest 22. december 2014. Den aktuelle deltagerliste kan ses her.
Læs mere